יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

לה פאלמה 12.2010 - יומן מסע: האופניים, חלק א'

התלבטות קשה.

לקחת את האופניים איתי, בעלות של 300$, או לשכור שם?

שלוש שנים על אותם אופניים יוצרות חיבור ברמה אחרת.  קשה לחשוב אפילו על רכיבה עם אופניים אחרים.  עד עכשיו, 48 שעות לפני הטיסה, אני עדיין מתלבט...

אז מתחילים לקרוא.  האופניים שניתן לשכור באי הם אופני Bergamont Threesome (מי ששם הדגם עושה לו אסוסיאציות נעימות במיוחד, מוזמן לפנות לאתרי פורנו לרבע שעה, אני לא ממשיך בכיוון הזה כרגע...).  ניסיון לקרוא קצת על האופניים באתרי הביקורות הרגילים (MTBR...) הוליד פחות או יותר כלום.  אז נכנסתי לאתר שלהם, שהתברר כשימושי למדי:

חברה גרמנית, ממוקמת ברובע שאנזן בהמבורג, פעילה מזה כ 17 שנה ומייצרת פחות או יותר את כל מגוון סוגי האופניים הקיימים, כולל אופני כביש בעלי ייעוד ספציפי (טריאתלון, מסלול), שטח לסוגיו ועוד. 



מדובר, למעשה, באופני AM קלאסיים.  שלדת אלומיניום 6061, מעוצבת בלחץ שמן, מהלך של 150 מ"מ והאבזור שלהם נראה סביר גם ברמה הבסיסית:

מזלג - ROCKSHOX Sektor TK U-Turn 110-150mm, tapered, TurnKey lockout, External rebound
בולם אחורי - X-FUSION O2 RCX LängexHub: 200x57mm, Dämpferaufnahme22x8mmm, custom setup
שיפטרים - SHIMANO SL-M430, Alivio
מעביר - SRAM X7 Top Pull, direct mount
בלמים - AVID Juicy 3 203mm Rotor
באבזור המקורי מגיעים עם צמיגים שמנמנים וכו'...

אני לא יודע מה הרכיבו עליהם בפועל להשכרה, אבל לרכיבה של שבוע - אני לא בטוח שזה מה שיעשה את ההבדל, אני מתחיל להיות רגוע כשאני מברר עוד קצת על החברה והאופניים:


מבחינת הזויות? - אז כאן גם מדובר בAM שמרני וקלאסי, ללא הפתעות מיוחדות:  זוית ראש של 67.5 וזוית כיסא של 73.5.  על פי הרשום באתר (ואת זה עוד נבדוק...) תוכנן המתלה האחורי בטכנולוגיה שנקראת CPS - Coax Pivot System המאפשרת המשך פעילות המתלה האחורי תחת בלימה.  כמו כן מאפשר מבנה המתלה האחורי - X link System - ותומכות המשולש האחורי משקל נמוך יותר, ללא פגיעה בקשיחות הצידית.





כמו שרשמתי למעלה - עוד יעמוד במבח.

בינתיים אפשר לראות שהאופניים "יודעים" את העבודה, כל עוד הרוכב יודע לנצל אותם כמו שצריך:



עושה לי חשק כבר להיות שם...

2 תגובות:

  1. כמו שכבר אמרנו רבות, 90% זה הרוכב , ניסיונו, כושרו וכישוריו, לא תהיה לך שום בעיה עם Bergamont Threesome .

    חופשה נעימה

    השבמחק
  2. צפו לחלק ב' - האופניים טובים, אך שונים משלי - שאני כנראה לא אצליח להחליף לעולם.

    השבמחק