יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

לרכב ממוגן?

יש אנשים שבשבילם התשובה טריוויאלית - כל אחד מבין שצריך לרכב עם קסדה, אפילו כבישונים (מושג ברכיבה, עליו אכתוב פרק שלם בנפרד...).  התשובה ברורה כשהסיכון נמוך, רוכבי XC ירכבו ללא מיגון מעבר לקסדה, או כאשר הסיכון גבוה - כמו רוכבי DH \ FR, אותם נמצא לא רק עם קסדת Full Face, אלא גם עם מגיני ברכיים, מרפקים ואפילו חליפות הגנה.

אז מה השאלה?  השאלה היא מה עושים רוכבי All Mountain.  ומה שונה?  השונה הוא שרוכבים אלה עושים מהכל.  הרכיבה כוללת כמעט תמיד קטעים טכניים וירידות מהירות (שדורשים מיגון), אבל גם עליות (שבילים וסינגלים) בהן המיגון מהווה מגבלה משמעותית לעיתים.

בסוף עלייה כזו אין אוויר.  בכלל.


גיליתי שרוכב עובר אבולוציה (כמו בהרבה דברים אחרים...), כאשר לכל שלב באבולוציה (ממש כמו באבולוציה של המינים...) יש איזשהו טריגר, גורם שהביא לשינוי ההתנהגותי.

בימי רכיבת ה XC שלי, לא רכבתי עם מיגון מעבר לקסדה.  פשוט כי לא הייתה סיבה אמיתית.  אי שם בשנת 2005 התחלתי להתוודע אל הסינגלים ומספר היתקלויות בקרקע ובעצים הביאו אותי לקנות מיגון בסיסי לברכיים (כולל שוקיים) ומרפקים.   את פיסת המיגון המשמעותית ביותר קניתי דווקא עקב נפילה של חבר - קסדת פול פייס כבדה ושחורה - מתאימה בדיוק לימי הקיץ החמים.  שתי עונות קיץ עם הקסדה הזו הספיקו לי בשביל להתחיל עם הרהורי הכפירה...

יש דברים שעושים רק עם מיגון מלא, את הקטע הזה אני עושה כבר ללא מיגון כיום...

גם מיגון הרגליים, שעוטף את כל הרגל בעטיפה עבה במיוחד ממעל הברך ועד הקרסול, מכביד מאוד וחם בקיץ.  הקיץ השני עם מיגון מלא היה שיא המיגון שלי, ורכבתי ממוגן מלא בכל רכיבה, עד סוף קיץ 2009.  בסוף אותה עונה התחלתי תהליך הפוך, בו שלב אחרי שלב השלתי שכבות - רכשתי מגיני ברכיים של 661 מדגם Kyle Strait, המגינים על הברך בלבד - ונפטרתי ממגיני המרפקים, שהיו גורמים לי לשפשפת קשה בפנים המרפק (החלק עליו היינו אמורים להתעטש בזמן מגיפת שפעת החזירים...).

בעליות קשות חייבים להוריד את הקסדה, כי קשה לנשום...

אבל השינוי המשמעותי היה דווקא רכישת קסדת Fox Flux - שהיא גם איכותית מאוד, גם יפה וגם מגינה יותר מרוב קסדות החצי.  נפטרתי מהקסדה הכבדה.  חודשיים אחרי זה, גם מגיני הברכיים נכנסו לפנתיאון של "הדברים שאני לא משתמש בהם יותר..."

היום אני רוכב עם מכנס באגי (גם שלב באבולוציה, התפתחות מהטייטס ה(לא)סקסי של רוכבי ה XC), חולצה קצרה כשחם (ארוכה כשקר...) וכפפות מלאות.  איתי רוכבים חברים במגוון השלבים באבולוציה - דני ושמואל בדיוק התחדשו בקסדות פול פייס, בז'ה עם חליפה מלאה (וטוב שכך...), כל השאר עם מיגון שוקיים ומרפקים כראוי לרוכבי AM.

לי נהיה חם.  גיליתי שאני זורם טוב יותר בלי כלום.

תמונה אופיינית בימינו - כולם ממוגנים, חוץ מאחד טמבל....

2 תגובות:

  1. הלו,
    כבר לא סופרים אותי?
    אני זה כל השאר?
    דורש תיקון לפוסט. ומיד.

    השבמחק
  2. צודק.

    בשביל ההגינות - גם להספנתעיר (אופיר...) יש קסדה מלאה, אבל מהדגם הקל...

    השבמחק