יום שבת, 6 בנובמבר 2010

איך התחלתי עם הדת הזו?

אני לא יודע באיזה גיל זה התחיל.  אני יודע שמאז שאני זוכר את עצמי, אני על אופניים.  הראשונים שאני זוכר שהיו לי היו כחולים, עם חמישה הילוכים - וזכיתי איתם במירוץ עומר (הראשון והיחיד?).

השניים?  אופני צנטוריון (מזכיר לי את הטנק, ולא רק בשם...) חומים, 15 הילוכים.  הזיכרון שיש לי מהם הוא שלושה שבועות באנגליה עם אבא ואמא - טיול בר מצווה.  רכבנו, אבי ואני באיים בצפון אנגליה ואמא הייתה פוגשת אותנו בכל מיני נקודות שנקבעו מראש, בין טרק לטרק.

בשלב מסוים החל דודי ראבן לייבא אופניים של חברה איזוטרית, הממוקמת אי שם בארה"ב הרחוקה - קנונדייל (Cannondale).  כבר אז הייתה זו חברה חדשנית, שפרצה גבולות וניסתה דברים שונים.  באותה תקופה היו נפוצים בארץ אופניים משלושה סוגים - ראלי, פיז'ו ו BMX.  פתאום מופיעים האופניים האלה, עשוייים סגסוגת אלומיניום, צינורות מנופחים וצבע צהוב מזעזע.  במושגים של היום, האופניים היו די פרימיטיביים:  אין משכחים, בלמי X, הילוכים רציפים (שימאנו לא המציאו עדיין אפילו את ה SIS שלהם...).

בשנים אלה רכבנו טיולי אפיק מדבריים, מלווים בג'יפ עם ציוד הלינה נזרקנו לשבוע במדבר.  ג'יפאים הסתכלו עלינו בצורה מוזרה, לא הבינו מי אלה המוזרים עם האופניים המצחיקים (יש שאמרו - מכוערים...).  כבר אז עשו הרט"ג בעיות וסירבו אף לתת לנו לרכב בשבילי ג'יפים, כי הם מיועדים לג'יפים בלבד...


אבי, שתי אחיותי ואני - 1989

אופניים היו אז תחביב, בו השקעתי את מרבית זמני, כולל הרכבה ופירוק של זוגות אופניים רבים.  דודי הביא עמו מסקוטלנד שלדת Flying Scott.  אז היו, כמובן, בעיקר שלדות פלדה - ומה שהפך את זו למיוחדת הן עבודת הריתוך והגיאומטריה.  נהניתי להרכיב על שלדה חשופה את כל החלקים, לאזן, לכוון ולבסוף גם לרכב - על שלדה שהייתה מעט מעל מידותי (כי ראובן מתנשא לגובה 1.90 מ'...).

שנים עברו, ואיתם כמה אופניים בלתי נשכחים שהיו לי:
מהדורה מיוחדת של קנונדייל וקמפגניולו




Black Lightning - עד שירדתי מהכביש לתמיד

שני אלה נגנבו לי - אבל הרומן עם הבדואים יידון בפרק אחר...





F1000 בדרך הסוכר



Cannondale F1000


אחרי 10 שנים על Cannondale F-1000 (אלה עם ה Head Shock), החלטתי שהגיע הזמן לעבור לשיכוך מלא, ובעזרת אבי רכשתי (מה בעזרת? - הוא קנה...) פרופט מאובזרות מקצה לקצה ברמת XT.  אני עליהם כבר שלוש שנים - ולא מתכוון להחליף שלדה (מכסימום לשדרג חלקים...).

כיום אני רוכב All Mountain טכני, מחפש בכל מקום את המעבר הבלתי עביר, את הסלע הלא הגיוני, את העליה בירידה, או הירידה בעליה.  לצערי, יוצא לי לרכב רק אחת לשבוע - בשישי או שבת - אבל אני מקפיד להפיק את המירב מהמעט הזה....



Cannondale Prophet

זו הייתה סקירה קצרה של ההיסטוריה.  אנסה מהיום לסכם כל טיול, בצירוף הקלטת GPS של המסלול וגרף גבהים מדויק, יחד עם תמונות וסרטונים.

הפרוייקט הגדול הבא - טיול בלה פאלמה בדצמבר...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה